03 maj 2008

living on a prayer?

hälsade på morfar i karlshamn idag
vet inte vad jag ska skriva
jag är så tom.
han är så blek, och så liten och smal.
de har slutat ge honom cellgifterna nu
eftersom det inte finns nån mening.
han sa till mig;
"gråt inte frida, för jag gråter inte."
jag kan inte hjälpa det, jag gråter.
sen grät jag lite till, och sen skrattade vi
sen grät jag igen.
sen skrattade vi.
det har alltid varit du och jag,
FATTAR DU ATT DU INTE KAN LÄMNA MIG?
jag blir så arg.
du och jag, musiken, kamerorna, blommorna
du har tagit med mig överallt,
ja det finns nog ingenstans jag inte har varit
tillsammans med dig.
alla upplevelser, som jag aldrig kommer glömma.
förstår ni vilken underbar människa
som snart kommer försvinna,
och jag kommer aldrig mer bli den samma.
jag vill ha dig hos mig på studenten, när jag tar körkort
när jag gifter mig, skaffar barn,
och jag vill att du ska få se din och mormors ny lägenhet.
vet att du gett upp hoppet &
jag vet inte vad jag ska tänka längre.
mormor tycker vi är som emil och alfred
för det är du och jag morfar
min bästa vän, jag älskar dig

1 kommentar:

Anonym sa...

Vackert.

jag gråter.