15 juni 2008

hultsfredsfestivalen

så fort jag anlände till festivalen
blev jag rövad av en kille i rosa
tight klänning och string.
det var inte fresh, så jag antar att
min misär började redan där,
och han var upphovsmannen till det hela.
underbara människor, underbara band,
skumma killar, kåta killar, snälla killar.
mitt camp var stort och bra, men jag
var den enda skåningen. dock tog de
bra hand om mig. mina halmstadsbor.

jag var borta mest hela tiden, fysiskt
och mentalt. allt var mest som en vacker dimma,
som man aldrig ville lämna.
sömnen kom och tog dimman med sig,
och kvar blev endast kyla och ett hårt sovunderlag
plus en liten baksmälla. men överlag mådde jag
förvånansvärt bra och jag botade hungern och baksmällan
med en öl.

borås tidning intervjuade mig,
och jag visste inte ens själv vad det var jag egentligen svarade.
fråga: vad har varit höjdpunkten under festivalen?
svar: THE HIVES! BABYSHAMBLES! och när jag badade i sjön
och äntligen fick tvätta håret.
dom skrattade åt mig, och tog en bild.

kim har varit min trogna följeslagare under hela festivalen.
min undersköna pärla kim. KIM! you are a star.
dessutom har jag släpat rundor med elin, martina och lina också.
jag och elin är radarparet bränne & koppel. i vått och torrt söker vi
efter en person, vars namn är så heligt att det måste skrikas
över hela hultsfred. och det gjorde vi också.
vi fann honom, glenn. han bjöd på bärs.

banden jag såg kan jag inte klaga så mycket på, allt var fantastiskt.
förutom him, men det kanske är för att sångaren är nykter nu för tiden.

vi ses nästa år, hultsfred

för bilder, besök min bilddagbok http://friba.bilddagboken.se

Inga kommentarer: