23 juni 2008

thinkin' about thinkin'

varför tänker man så mycket?
jag vill kunna stänga av tankeförmågan
för att bara vila hjärnan nån gång.
ju mer man anstränger sig
för att inte tänka på nåt,
desto mer tänker man på allt.

förut älskade jag tiden för mig själv,
läsa, måla tavlor, rita, spela spyro,
lyssna på musik, titta i kartboken
och drömma mig bort.
nu för tiden så känner jag att den där tiden
bara innebär ångestladdad tid
och för mycket tänkande.
jag saknar det så ofantligt mycket.
just nu klarar jag inte av att vara ensam
så länge. som en hund.
därför har det blivit så att när jag inte
umgås med mina vänner 24 timmar om dygnet,
så hänger jag efter målsman 1.
jag klarar bara inte av ensamheten,
det låter sorgligt. men jag anser bara
att jag inte klarar mig utan mina vänner.
och vad har man annars dem till
om inte att umgås?

fy, jag måste ändra mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

det är därför vi finns här för dig hjärtat, så du slipper gå ensam, det ska ingen behöva och absolut inte min solstråle :)