05 juli 2008

rubriken

idag är en sån dag
som man vaknar upp med yrsel
men med ett glatt humör
för att man inte är bakfull.
man tar en macka med jordgubbar på,
en kopp med grönt té i,
och sätter sig ute på verandan,
för solen lyser.
hela gårdagen snurrar,
och mitt huvud snurrar fortfarande.
men, ett stort men.
jag hade så kul igår, att jag nästan
glömmer yrseln och bara
vill lägga mig ute i solen och somna.

jag och sara var på äventyr,
och missade smens.
men vad gör det, eftersom jag nog
sett dem ett trettiotal gånger
i mitt liv, om inte fler.
och det är fint att mina
vänner och fd. vänner från hanaskog
och knislinge är på framsidan
av kristianstadsbladet idag.
det är riktiga bönder det.

idag blir det väl en runda till stan igen
med kim.
vi får väl se fall jag tar det lite lugnare ikväll.
förhoppningsvis inte.
skål!

Inga kommentarer: