15 juli 2008

tro och tvivel

varför är allting likadant
man gör samma saker alltid.
jag försöker ändra mönster
men det blir alltid samma sorts killar,
alltid samma sorts saker, samma musik,
alltid samma filmer, samma mat, samma frukost,
alltid samma fester, samma sysslor, samma tankar,
alltid samma samtalsämnen, samma hemsidor,
alltid samma grannar som hälsar, samma grannar
som inte hälsar, samma människor på bussen,
alltid samma busschaufförer som är dumma,
samma människor man pratar med på msn,
alltid samma människor som hör av sig, samma människor
som slutat höra av sig, samma tidning varje månad,
alltid samma jag.

jag klagar inte, absolut inte. vissa av sakerna
är faktiskt underbara,
men jag bara kom att tänka på att det är så.
och jag vill göra mer spontana saker,
som att kanske äta leverpastejmacka till frukost,
eller köpa loranga-läsk istället för coca cola.
äh, vad vet jag egentligen. nu blev jag för djup,
nästan rädd. punkt.

Inga kommentarer: