17 augusti 2008

dödödödödödööö

åh gud
nära döden upplevelse precis.
stod och fönade håret i vanlig ordning
men så kommer ett frukansvärt vidunder,
krypandes (KLAMPANDES) ut
från min ventil ovanför spegeln.
jag lovar, att om inte den spindeln
hade ett namn och egen postadress
då vet jag inte om jag vill leva i den
här världen mer.
så stor var den.
pappa fick bära bort spegeln,
eftersom han är lika rädd som jag.

hade det varit för 8 år sedan,
så hade jag inte gått in på mitt rum
på en månad.
även om jag visste att kräket hade dött.
brukade sova på min brors soffa
när det hade varit spindlar på mitt rum.
men så en dag, vaknade jag i soffan
med en stor spindel på kudden
då fick det vara nog.
jag skulle aldrig mer sova,
och aldrig mer vara inomhus
och aldrig mer vara utomhus.
spindlar överallt, ÖVERALLT.
till och med på kläderna i affären.
bland godiset på ica.
I BILEN.

tur att jag bara ser det som bagateller
nu för tiden, annars hade jag nog
varit i gula byggnaden nu.
(kristianstads psykhus.)

ack, ack.

Inga kommentarer: