13 oktober 2008

itsy bitsy spider..

igår, när jag fortfarande låg i min säng vid 19:30,
med täcket överdraget och mysigt, ser jag plötsligt
nåt svart och ganska stort springa över täcket,
ganska snabbt. så klart var det en äcklig jävla
mördarspindel. jag kastade mig upp ur sängen och
skrek som aldrig förr. la mig på golvet och vred
mig av äcklande. har fortfarande synen i ögonvrån
när jag ser det äckliga lilla jävla helvetes odjuret
springa PÅ MIG! har fasat detta i hela mitt liv,
trodde aldrig de skulle våga sig nära mitt allra
heligaste territorium; min säng.
började konstigt nog inte gråta den här gången.
dock vaknade jag ca 20 gånger under natten,
av att jag trodde en spindel kröp på mig
och var tvungen att kolla för säkerhetsskull.
hade en liknande upplevelse när jag var liten,
det var dock en korsspindel som satt på min arm.
svimmade nästan. även i somras
hade jag en spindel på benet efter att ha plockat
vinbär hemma hos nathalie.

undrar hur den här natten kommer bli.
jag hoppas på att få sova utan att vakna mer än 10 ggr iaf.

Inga kommentarer: