02 februari 2009

thanks for the invite

woho
har en splirrans ny dator
eftersom den andra jag fick nyss
var sjukt dålig.
så den ska ludvig få,
så han kan spela spel på den he he.
det är väl så man gör 5-åringar lyckliga
nu för tiden. sjukt egentligen.
antar att barnspel ersätter en del.

min nya hoppas jag är en speldator,
så jag kan spela nördiga spel som
the sims och zoo tycoon.
snart kommer ju the sims 3,
det verkar ganska flashigt
så det vill jag testa!

just nu sitter jag och lär mig photoshop
som finns i datorn.
har velat lära mig det sjukt länge,
så jag kollar på instruktionsvideor på youtube.
mycket bra!

borde väl plugga, har ju trots allt
svenskaprov, inlämning på serveringen,
geografiarbete, nk-arbete, engelskaprov,
lite kvar av konstarbetet. yay!

men som vanligt så glider jag undan
utan att plugga, och jag brukar klara mig ändå.
fattar inte hur?
huvudet på skaft, eller huvudet på ett skaft?

Inga kommentarer: