03 mars 2009

idag & imorgon & övermorgon & nästa dag & dagen efter det....

mår så fruktansvärt dåligt
av den här kosten att jag
nyss övervägde att sluta.
men hur blir det då med projektarbetet?

får väl gå i en vecka till med
helt jävla fucked up mage och
illamående.
och sen då?
vad fan är det egentligen vi ska bevisa?
det enda jag kan bevisa är att jag mår
sjukt dåligt, för jag vet inget annat?
maten är god, ser bra ut, men ÄR inte
fullgod, man får inte i sig tillräckligt med
det man behöver. köttet är en för stor del
i mitt liv redan för att ta bort det tvärt.
det är det jag kan säga av allt det här.

och inte blir det bättre av att den här veckan
är det ingen god mat vi ska laga :'(
minestronesoppa, tonfisk you name it..
kommer nog skippa en del saker
kan jag säga.

pappsen köper tabletter till mig nu
så jag kan leva normalt om man säger så.

kan nog aldrig sluta äta kött,
hade velat det av många orsaker.
men nu känner jag att jag sätter min hälsa
framför djurets. så är det.

Inga kommentarer: