30 mars 2009

king called up his jet fighters, he said you better earn your pay, drop your bombs between the minarets, down the casbah way

jag funderar varje dag på vad jag
vill göra med mitt liv.
vad ska jag göra efter studenten?
klarar inte av att vara kvar här.
jag vet att jag kommer sakna en hel del människor
men jag kan inte vara kvar här.
världen ropas verkligen på mig,
jag känner det varje dag.
jag är för bra för den här staden,
jag kräver mer utmaningar som passar mig.
mitt liv är inte ämnat att servera äckliga
och otrevliga människor.

letar efter alternativ utomlands
tjeckien
holland
kanada
storbritannien
usa
tyskland
danmark

vill starta mitt liv inom 3 år
först bor jag antagligen i stockholm.
tills jag tycker staden blir för liten för mig.

eller så blir jag helt enkelt glasblåsare
som jag velat bli hur länge som helst.
vågade tyvärr inte söka det till gymnasiet
eftersom det innebar att flytta
upp till smålands skogar.
tror nog jag är redo snart.


Inga kommentarer: