27 juli 2009

pretty little ditty

ett urval av mina favoritfilmer

edward scissorhands
såg väl den första gången när jag var 7-8 år kanske,
men tänkte inte så mycket mer än att den var konstig.
sen blev jag äldre och fattade hur bra den är.



hair
åh, vägrade se den i några år tills mamma lyckades
övertala mig att se den, vid 10-11 års ålder
blev det min favoritfilm för alltid.



deer hunter
såg den för första gången för ett år sedan
och den är jävligt dryg i början.
men sen kan man inte slita sig från christopher walken
& meryl streep.



en vampyrs bekännelse
första filmen jag har något minne från,
såg den första gången när jag var 5 år,
låg och tjuvkikade mig igenom hela och låtsades sova.
älskade den direkt.



lords of dogtown
har en speciell plats i mitt hjärta.
heath ledger är så jäkla underbar.



american beauty
kevin spacey <3. kommentarer är överflödiga.



down to you
alla tjejer har nog sin töntiga favoritfilm,
det här är min sådana film.

Inga kommentarer: