23 juli 2009

the soul of the sun

jag har haft fina dagar i halmstad.
åkte dit i lördags då kerstin och
hennes bröder hade födelsedagsfest.
det bjöds på sprit och mat och oj
vilket kalas det blev!
mycket fint, och jag fick träffa
nästan alla de jag inte sett på så länge.
mycket prat och skratt.
dessutom var sebastians flickvän
från göteborg också nere på besök.
vilken underbar människa alltså.
PUSS!
och även davids flickvän johanna från
lidingö joinade och hon var inte värre hon.
sjukt härlig.

söndagen spenderades på ett café i tre timmar
med sebastian och johanna
i väntan på att david skulle sluta jobba.
blev en del tennis också och sovande i gräset.
lite tröttsamt men ganska underhållande.
åkte hem till sandro och kollade på filmer.
såg "jakten på lycka" som är en helt sjukt
underbar film. och sedan även "amelie
från montmartre", som jag aldrig sett förut.
kan på rak arm säga att den är ju speciell,
men inte alls så bra som alla verkar tycka.
vi sov där och vaknade vid 12 och drog in mot
centrum, där måndagen bestod av ännu lite mer
tennis och vandrande i second hand-affärer.
lat dag.

mötte upp herr poulsgaard och vi
hamnade hemma i hans näste.
kollade på disneyfilmer och var nostalgiska.
lagade mat som alltid i det mysiga kollektivet.
aldrig nånsin har jag känt mig så hemma som
i simons och alfreds hus.
det är en väldigt fin atmosfär där,
eftersom man alltid är välkommen.
sov där i en av de många gästsängarna.
och på tisdagen var det dags för mig att åka hem.

missade precis mitt tåg i helsingborg
så jag fick vänta en låååång timme.
väl hemma bestämde jag mig för att
jag inte orkade träna fotboll.
utan jag åkte hem till erik svensson
tillsammans med nathalie och kim.
där var även linus och eriks syster + vänner.
där blev det party.
och vi gick loss på spelen i deras bokhylla.
blev en rolig kväll minsann.

kom i säng vid halv fyra,
oops.
ställde klockan på 06:22.
men trött som jag var råkade jag stänga av
alarmet och vaknade av att telefonen ringde
vid 07:30 och det var tobias och jocke
som stod utanför med bilen och väntade.
PANIK fick jag och slängde på mig kläder
kollade inte ens mig i spegeln.
tog ett juicepaket och sprang ut i bilen.
körde och hämtade jon och jonas.
sen var vi på väg mot göteborg och liseberg.
resan upp var fan inte nådig.
satt halvbakis och dödstrött.
men piggnade såklart till av deras störiga beteende.

hade en mycket rolig dag på liseberg,
men såklart så pajade kanonen innan
jag hann åka den. så det fick bli balder
ett par gånger istället.

hemvägen var ju bara hur sjuk som helst
med lastbilschaffistävling.
21 lastbilar och 11 tutade.
alltså, vilket lyckorus! haha.

ja, nej asså jo jag mår fan bra!

Inga kommentarer: