07 januari 2009

nononooo

ja, då är lovet snart slut.
kan säga att det varit ett mycket
fint lov.
har ägnat mycket tid med mig själv,
vilket jag tycker är det näst bästa som finns.
(kan ju inte tycka att det är det bästa som finns
för i så fall är jag dum i huvet).
att umgås är nog det bästa som finns.
att veta att nån vill umgås med en, frivilligt.
det är det bästa som finns,
att slippa vara den där ensamvargen
som man ser överallt.

men jag kan ju erkänna att det är
hemskt skönt att bara pyssla ensam
hemma på sitt rum.
(som jag förövrigt inte städat än heller).
ska testa att möblera om det en aning,
eftersom det sett likadant ut sen vi flyttade hit.

när jag var yngre möblerade jag om
ungefär varje vecka och jag var aldrig nöjd.
nu trivs jag, men vill ha lite förändring.
bland annat mörklila gardiner.
som förövrigt MÅSTE vara genomskinliga,
så man upptäcker diverse monsterspindlar
som brukar bosätta sig just på insidan av
gardinerna. inte kul.
jag vet inte vad det är, men min bror har
aldrig haft några spindlar på sitt rum
i hela sitt liv.
jag har väl haft ett hundratal stunder
då jag blivit paralyserad i kroppen
och först skrikit på mamma, sen på pappa.
och dom vet nästan alltid att det har med
en spindel att göra. annars skriker jag inte.

gillar vintern mest = inga spindlar
hatar våren = spindlarna vaknar och kryper ut
hatar hösten = spindlarna vill sova och kryper in
sommaren = spindlar utomhus.

döööööödaaaaa mig!

Inga kommentarer: