29 april 2009

i wanna be your man

alltså,
meningslösa meningslösa valborg.
varför är det sån jävla press
på att man måste göra nåt meningsfullt?
vad jag kan minnas så har jag inte gjort
något meningsfullt på valborg de åren
jag varit vid liv.

i barndomen spenderades kvällen
vid scoutstugan i hanaskog där
det var en brasa och lekar och fiskedamm.
faktiskt roligt.
där sprang jag, johanna och jonatan
runt och bara hade skitkul.

sedan kom de åren då man verkligen
inte kunde gå dit längre för då skulle
man helst hänga vid kiosken och vara skitcool.
ja, då var man något.
jag menar; emil håkansson och markus svensson
har verkligen lyckats! gratulerar.
för att inte tala om eddie trullsson och kalle henningsson
som inte ens gått i gymnasiet.
jisses, ja då var det bättre att cykla rundor
på byn och tappa hjärnceller.

minns att jag och emelie försökte tycka
det var roligt att umgås med dem.
men icke, vi hade en liten period i fyran
när vi byggde kojor tillsammans med dem.
nej.. inte så kul när de sedan spottade
på golvet i kojan, eller lade maskar där inne.

därefter kom högstadiet och då
skulle man helst av allt hitta en fest,
för då hade man lyckats. man var MED!
olyckligtvis hittade vi inte nån fest
så vi tog lite sprit vi hittade och blandade
världens godaste häxa.
sen var det bra med det.
som med alla andra gånger vi skulle festa,
det slutade mest med att vi var ett stort
gäng som satt utomhus och söp till det,
med sprit som våra langare langat såklart.
saras expojkvän oscar blev en langare ett tag, haha.
spriten var viktig, då hade man också lyckats.
minns inte vem det var, men någon sparkade
en sten på någons påse där en flarra 70is låg.
INTE uppskattat, minns jag tydligt.

nu i gymnasiet fick det bli lite som det blev,
tycker jag. rätt så tjockt med fester annars ändå.
minns valborg 2007 som spenderades med macke
i tollarp. jag och han tog bussen dit och gick hem
till harry och drack bål och blev luriga.
sedan hade oförglömliga-25an party i klubbstugan
och där hamnade vi sedan. vi blev ännu fullare,
men min nästkusin oskar var fullast,
jag undrar om han än idag inte har nyktrat till
från den festen, när jag ser honom i skolan.
vi blev fullare och fullare sedan gick vi HELA vägen
hem till honom, inte nådigt.
där somnade vi i hans säng och vaknade lika fulla
på morgonen igen. YAY!

förra året var vi hos martina i åhus,
det var mysigt, lagom med folk och lagom dricka.
dock tävlade jag med ida om vem som kunde
röka vattenpipa längst utan att ta ny luft.
jag vann, men sen gick jag och spydde.
ska aldrig mer röka vattenpipa.
fniss.

jag säger då det, valborg är värdelöst.

1 kommentar:

Anna sa...

Alltså den där gången på höstadiet, när någon person slog i sönder en 70.is i en påse, den gången minns jag som den vore igår.