06 april 2009

landet lagom, nöjd och skygg

vilken lättnad
och fan vilken tur jag hade i morse.
kör med en som heter fredrik
(dryg som fan nu efter ett tag).
fick ha en annan körlärare idag dock,
vilket var det bästa som hänt.
han undrade varför i helvete
inte jag gjort halkan och sånt.
det har jag också undrat i en månad nu.
alltså, trafikskolan kan ta sig i fucking rövhålet
så jävla mycket pengar de vill suga ut
från så kallade "oerfarna körare", som jag
som tagit x antal för många lektioner
enligt mig själv.
blir så jävla förbannad för att jag hade
kunnat göra halkan för ungefär än 3 veckor
sedan. AHHHHH. men nej,
"du är inte redo än, vi har mer kvar
att göra innan du kan köra halkan".
pfft. hade kunnat köra upp och göra provet
idag om det hade vatt så.
jävla piss.
fan att det ska ta sån tid.
vill bara att det ska vara över
så jag kan tänka på roliga saker.
har bokat nu så snart
är mitt livs värsta plåga över.


en annan sak som jag också
retar mig på (som många andra),
är det jävla typiskt svenska
att man ska lotta om precis ALLT.
vilket annat land i världen håller på
med att lotta för att alla ska bli nöjda?
det är bara i sverige som vi är
så jävla rädda för att inte alla ska bli nöjda.
som till exempel studentbalen,
där får man inte välja partner själv,
utan där ska det lottas bland typ 200 killar
och 400 tjejer.
slår vad om en miljon att 90% av alla
studenter hade gått på balen
om det inte hade varit lottning.
lottning = 50% chans att
få gå med ett sär som luktar röv.
icke lottning = 100% chans att
inte gå med ett sär som luktar röv.
jag förstår att sären också vill
gå på balen, men nej lottning
är inte ett bra alternativ.
i andra länder frågar man
och blir tillfrågad.
vad är det som är så jävla svårt
med det i det här landet?
jävla lagomland.

1 kommentar:

jonnwe sa...

det ultimata hade ju varit om de som inte blivit tillfrågade varit med i en lottning och alla de som frågat/blivit frågade om kavaljer får gå med den de kommit överrens med, u kno what aj miin