14 juli 2009

needles and pills

fan vad jag hatar att alla
är så himla lama här i
den här staden.
inget händer, precis som vi
diskuterade innan,
precis efter kristianstadsdagarna
så dör den lilla, lilla ruttna staden
ännu lite mer än vanligt.
antagligen för att;
1. folk jobbar
2. folk har semester borta
3. alla är för feta för att resa sig
upp från soffan
4. ingen har några pengar,
och oj vad jag hatar att det alltid
bara är jag som har pengar
5. folk har tagit livet av sig
för att michael jackson avled

mest troligen punkt nummer 5.

seriöst, jag vill vara borgmästare här
och skapa lite liv och rörelse.
nej, usch vad jag ljög.
vill inte alls vara borgmästare här.
vem i helvete vill bo i den här staden,
helt ärligt i hjärtat?

mina framtidsplaner är större än det här.

1 kommentar:

kapten sa...

för dina framtidsplaner är med mig, suris