22 juni 2009

tiger by my side

helt slutkörd.
trött i varenda del i min kropp.
har inte stått still en enda gång idag.
lagat massa äcklig mat, bland
annat janssons frestelse.
dom kan inte vara friska i huvudet
som låter en vikarie som jag stanna
längst av alla, laga kvällsmaten & stänga.
fy fan säger jag bara.

om nu nån undrar så finns
det fan inget som är tråkigare än
att laga mat. seriöst.
jag hatar det.
har alltid gjort det.
och inte nog med det så ska man
diska så in i helvete och städa
som ett jävla djur.
OCH vara trevlig mot gamla äckliga
människor. ööööööörk.

är jävligt glad att jag har ett jobb,
inte många av mina vänner fick nåt
sommarjobb alls.
sorry för min bitterhet
men som jag sagt innan,
det är rätt så jävla körigt
i mitt liv redan som det är.

men, stark som jag är
klarar jag antagligen det här.
med hjälp av er, mina älskade vänner.

Inga kommentarer: